تاریخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402
کد 458

روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای 1402

گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای که هر ساله در ۲۸ آوریل برگزار می گردد و شعار آن در سال 2023 "محیط کار ایمن و بهداشتی ، حق اساسی نیروی کار" می باشد. به مناسبت این روز مدیر بیمارستان به مهندس بهداشت حرفه ای با اهدا لوح تقدیر تبریک گفت.
به گزارش سوپروایزرآموزش سلامت و مطابق تقویم آموزش همگانی به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه ای جلسه آموزشی اصول استفاده از وسایل حفاظت فردی در محیط بیمارستانی و بررسی چالش های موجود با گروه هدف کمک بهیاران و خدمات توسط مهندس پور لطفی(کارشناس بهداشت حرفه ای بیمارستان )برگزار شد.
8اردیبهشت ماه 1402 مصادف با 28 آوریل سال 2023، که روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نام دارد، یادآور تلاشگرانی است که با سخت کوشی در هر شرایطی رسالت حفظ و صیانت سلامت شاغلین را عهده دار هستند که امسال با شعار "محیط ایمن و بهداشتی حق اساسی نیروی کار" عنوان گردیده است. و این روز جهانی برای درگذشت میلیونها کارگری که در عرصه شغلی جان خود را از دست داده اند در سراسر جهان پاس داشته می شود.
هدف کلی بهداشت حرفه اینگهداری و بهبود حداکثر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی کارکنان مشاغل مختلف از طریق پیشگیری از خطرات تهدید کننده سلامت کارگران، مطالعه شرایط نامناسب محیط کار و اثرات سوء آن بر تندرستی آنان می‌باشد. کارشناسان بهداشت حرفه‌ای که در این زمینه فعالیت دارند، با شناختی که ازمحیط کار، فرآیندهای کاری، خطرات وعوامل زیان‌آور محیط کار، ونیزتاثیراتی که این عوامل بر سلامت شاغلین می‌گذارند، از طریق بررسی، ارزیابی، اندازه گیری وکنترل عوامل زیان آورمحیط کار، درصدد سالم سازی و بهسازی محیط کاربرمی آیند. بنابراین از این طریق باعث کنترل بیماری‌ها، عوارض و آسیب‌های شغلی و در نهایت تامین سلامت شاغلین می‌گردند.
روز بهداشت جهانی که همه ساله در کشورهای مختلف جهان، از جمله ایران برگزار می شود، تاکیدی است بر این مهم و یاد آور رسالت و وظیفه خطیری است که مردم و مسئولان جامعه به صورت متقابل در این زمینه بر عهده دارند.
مهندسی بهداشت حرفه ای به عنوان یک فعالیت منسجم، منشاء اثرات زیادی در ارتقا سلامت شاغلین می باشد.



آخرین اخبار

سی ام فروردین، روز علوم آزمایشگاهی مبارک باد

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403

روز ملی منابع انسانی مبارک

چهارشنبه 29 فروردين 1403

دیدار نوروزی تیم مدیریتی مرکز آموزشی درمانی شهید د ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی ROP

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی HBB (کمک به تنفس نوزاد در بدو ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی فرایندهای پرستاری با تاکید بر ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی ایکتر و مراقبت های تکاملی نوزا ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

جلسه آموزشی sepsis و مراقبت کانگورویی kmc

يکشنبه 5 فروردين 1403

جلسه آموزشی شکم حاد در بارداری

يکشنبه 5 فروردين 1403

جلسه آموزشی تریاژ در بحران و مدیریت بحران در مراقب ...

يکشنبه 5 فروردين 1403