تاریخ : پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401
کد 411

برگزاری جلسه آموزشی منع دخانیات

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی جلسه آموزش کاهش ، کنترل و ترک دخانیات روز پنج شنبه 22 اردیبهشت ماه با تدریس دکتر امیر پور رییس محترم گروه بهداشت محیط و حرفه شهرستان مراغه در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.
این کارگاه آموزشی در قالب یک کلاس 1:30 ساعته برای پرسنل بخش های مختلف توسط دکتر امیر پور رییس محترم گروه بهداشت محیط و حرفه شهرستان مراغه برگزار شد.
با توجه به اینکه استعمال دخانیات مهم ترین عامل مرگ های قابل پیشگیری است می توان با انتخاب هوشمندانه به کاهش، کنترل و ترک دخانیات رسید تا در طول زندگی با انواع بیماری ها بویژه سرطان ها رو به رو نشد.
در این کارگاه آموزشی درباره بیماری هایی که با استعمال دخانیات ایجاد می شود، بحث و گفتگو شد و به چرایی اینکه "چرا برخی افراد سیگاری می شوند؟ " پاسخ داده شد. نداشتن اعتماد به نفس ، خودنمایی ، احساس آرامش و خوشایندی کاذب، فضای خانوادگی نامناسب، نداشتن مهارت های زندگی ، فقر، بیکاری ، رفتارهای ضد اجتماعی ، نبود نظارت کافی والدین در دوران نوجوانی و... از عوامل مهمی است که افراد را به سوی استعمال دخانیات سوق می دهد.
در سال های اخیر اثرات زیست محیطی سیگار نیز مورد توجه محققان و کارشناسان قرار گرفته است و آنها در تحقیقات خود به این مهم دست یافتند که فیلترهای سیگار چرخه محیط زیست را دچار آسیب و آلودگی شدید می کند که این اثرات مخرب نیز در چرخه محیط زیست مجددا به زندگی انسان ها بازمی گردد.
پوکی استخوان، بیماری های قلبی ، زخم معده، سرطان رحم و سقط جنین، انواع سرطان ها ، ضایعات شنوایی، ریزش مو ، آب مروارید و .... با استعمال دخانیات در ارتباط است . از آنجا که مواد سمی در توتون سیگار کشنده است باید تلاش کرد تا راه هایی را برای استعمال دخانیات جایگزین کرد تا کمتر شاهد ابتلای افراد به بیماری های صعب العلاج و دردناک باشیم.


 

آخرین اخبار

دیدار نوروزی تیم مدیریتی مرکز آموزشی درمانی شهید د ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی ROP

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی HBB (کمک به تنفس نوزاد در بدو ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی فرایندهای پرستاری با تاکید بر ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی ایکتر و مراقبت های تکاملی نوزا ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

جلسه آموزشی sepsis و مراقبت کانگورویی kmc

يکشنبه 5 فروردين 1403

جلسه آموزشی شکم حاد در بارداری

يکشنبه 5 فروردين 1403

جلسه آموزشی تریاژ در بحران و مدیریت بحران در مراقب ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

بزرگداشت روز مهندس در بیمارستان مرکز آموزشی و درما ...

دوشنبه 7 اسفند 1402

«من مسئولم برای پیشگیری از سرطان خودم ،خانواده ام ...

سه شنبه 1 اسفند 1402