تاریخ : چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398
کد 265

در اولین کمیته ی ترویج زایمان طبیعی سال 98 ؛

بر لزوم کاهش شاخص سزارین نخست زا بر اساس استاندارد وزارت بهداشت تاکید گردید.

به گزارش روابط عمومی، اولین کمیته ی ترویج زایمان طبیعی در سال 98، روز چهارشنبه 25 اردیبهشت با حضور سرپرست، معاونین درمان و بهداشت،رئیس اداره ی امور بیماریهای دانشکده ی علوم پزشکی مراغه،ریاست و اعضای تیم مدیریتی بیمارستان بهشتی،جراحان گروه زنان و سرپرستاران مرکز، در محل سالن اجتماعات بیمارستان شهید دکتر بهشتی مراغه برگزار گردید.
در ابتدای جلسه آمار و شاخص های مربوط به سزارین و زایمان طبیعی انجام شده در سال 97 و 98  مورد تحلیل قرار گرفت و درصدهای مربوط به CPD-عدم پیشرفت-زجر جنینی-مکونیومی-سابقه ی سزارین هر یک از جراحان بررسی گردید.
سپس سرپرست دانشکده ی علوم پزشکی مراغه ضمن تبریک ایام پرفیض ماه مبارک رمضان، گفت : برخی از مشکلات موجود در این بخش مربوط به مسائل فرهنگی جامعه است. نیاز است با همکاری سایر نهادها نسبت به عادت زدایی، فرهنگ سازی و آگاه سازی مادران جهت ترویج فرهنگ زایمان طبیعی چاره جویی کنیم
دکتر تنومند با اشاره به تعامل منسجم میان ماماها و متخصصین زنان و زایمان دانشکده علوم پزشکی مراغه، افزود: بر اساس تجربه، جذب نیروهای مجرب و تقویت گروه مامایی می تواند در برنامه ترویج زایمان طبیعی کمک کننده باشد.  
وی ادامه داد: یکی از چالش های موجود در برنامه ترویج زایمان طبیعی و با توجه به این که این موضوع در اعتباربخشی بیمارستانها موثر است، دستیابی به شاخص سزارین نخست زا بر اساس استاندارد وزارت بهداشت در سال 98 است
وی  همچنین با اشاره به یکی از بندهای این دستورالعمل با عنوان " ارائه خدمات زایمان طبیعی با تاکید بر رویکرد کار تیمی متخصص زنان، ماما،  هیئت علمی مامایی با مسئولیت مشترک" افزود: در یک کار تیمی باید حیطه وظائف افراد کاملا مشخص باشد و بدانیم که دقیقا از هر فرد چه انتظاری داریم. در این راستا امیدواریم امسال با جذب هیئت علمی در گروه زنان و تشکیل کمیته ی بررسی سزارین ها، گام موثری علی الخصوص در کنترل سزارین های نخست زا برداریم.
توضیح آن که: در این جلسه اعضا در خصوص نحوه اجرای استاندارد سزارین نخست زا با حفظ کیفیت خدمات و تقویت کارتیمی – تشکیل فوری کمیته ی بررسی سزارین ها- تعیین اعضای کمیته و دستورکار آن، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آخرین اخبار

" هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت "

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403

پیاده روی به مناسبت هفته سلامت

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403

«سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403

سی ام فروردین، روز علوم آزمایشگاهی مبارک باد

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403

روز ملی منابع انسانی مبارک

چهارشنبه 29 فروردين 1403

دیدار نوروزی تیم مدیریتی مرکز آموزشی درمانی شهید د ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی ROP

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی HBB (کمک به تنفس نوزاد در بدو ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی فرایندهای پرستاری با تاکید بر ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی ایکتر و مراقبت های تکاملی نوزا ...

يکشنبه 5 فروردين 1403