تاریخ : يکشنبه 25 فروردين 1398
کد 252

رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت از مراکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی بازدید کرد

در این بازدید که روز جمعه 23 فروردین ماه، با هدف بررسی عملکرد گروه نوزادان و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود خدمات صورت گرفت، ضمن بازدید از بخش مراقبت ویژه نوزادان و بلوک زایمانی، عملکرد مرکز در سامانه مراقبت تخصصی مادر- نوزاد و سامانه ی ایمان مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر حیدرزاده، ضمن ابراز رضایت مندی از نحوه خدمات رسانی به نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت های ویژه این مرکز، گفت: ارتقای کیفیت خدمات سلامت به مادران و نوزادان و بازنگری دستورالعمل ها از اقدام های مهم و ضروری وزارت بهداشت درمان در بهبود شاخص های حیاتی ملی است و همچنین تلاش شده با بررسی عملکرد گروه نوزادان و ارایه راهکارهای مناسب، خدمات لازم برای کاهش مرگ و میر نوزادان ارایه شود.
وی سلامت مادر و نوزاد را یکی از اولویت های اصلی این وزارتخانه برشمرد که نیازمند انجام کار تیمی پژوهشی و آموزشی در تمامی رسته های فعال عرصه سلامت مادران و نوزادان است و لازمه ی آن ثبت دقیق آمار مربوط به شاخص های نوزادان از جمله میزان نوزادان متولد شده با ناهنجاری، و ثبت دقیق شاخص های متولدین زیر 28 هفته، آمار مرگ و میر و.... است.
دکتر نوین سالاری سرپرست مرکز نیز در این بازدید گفت: این مرکز آموزشی درمانی، شامل 1 بخش NICU(مراقبت های ویژه نوزادان) با 24 تخت و یک بخش نوزادان با 20 تخت بستری است که مجهز به دستگاه تهویه مکانیکی تنفسی برای نوزادان نارس، تجهیزات و خدمات احیا به نوزادان، خدمات فوتوتراپی و.... می باشند.


 

آخرین اخبار

" هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت "

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403

پیاده روی به مناسبت هفته سلامت

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403

«سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403

سی ام فروردین، روز علوم آزمایشگاهی مبارک باد

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403

روز ملی منابع انسانی مبارک

چهارشنبه 29 فروردين 1403

دیدار نوروزی تیم مدیریتی مرکز آموزشی درمانی شهید د ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی ROP

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی HBB (کمک به تنفس نوزاد در بدو ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی فرایندهای پرستاری با تاکید بر ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی ایکتر و مراقبت های تکاملی نوزا ...

يکشنبه 5 فروردين 1403