تاریخ : شنبه 24 فروردين 1398
کد 251

دکتر نوین سالاری خبر داد: تا پایان سال جاری اسناد، به صورت الکترونیک به بیمه سلامت ارسال خواهد شد

تشکیل جلسه جهت بررسی چالش های موجود در اجرای برنامه ی ارسال الکترونیکی اسناد

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی مراغه، در راستای اجرای برنامه ی ارسال الکترونیک اسناد، روز یکشنبه هجدهم فروردین ماه، جلسه ی هماهنگی در محل دفتر سرپرستی مرکز با حضور سرپرست، مدیرداخلی، کارشناسان مدیریت اطلاعات سلامت،it  و... برگزار گردید و چالش های پیش روی برنامه بررسی شد.

سازمان بیمه سلامت در راستای دولت الکترونیک اقداماتی را جهت ارسال اسناد پزشکی و پرونده بیماران به صورت الکترونیک آغاز کرده که مستلزم همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ، بیمه سلامت و وزارت بهداشت است .

دکتر نوین سالاری سرپرست مرکز گفت: ارسال اسناد پزشکی و پرونده بیماران به صورت الکترونیک در مدیریت هزینه‌های نظام سلامت بسیار موثر خواهد بود چرا که آماده سازی اسناد به صورت کاغذی مشکلات بسیاری را برای مراکز درمانی به همراه دارد و با راه اندازی چنین روش هایی، داده های سلامت به صورت امن و مطمئن ذخیره و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
وی افزود: ارائه سریع خدمت  از دیگر مزایای الکترونیکی شدن اسناد است هر چه رسیدگی به اسناد در زمان کوتاه تری صورت گیرد، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی نیز سریع تر به مطالبات خود دست می‌یابند. از طرفی اجرای یکپارچه ی این برنامه موجب افزایش ارائه خدمات باکیفیت به بیماران و در نهایت تکمیل نظام پرونده الکترونیک سلامت در سراسر کشور خواهد شد که امکان لینک و تبادل اطلاعات با دیگر سامانه‌ها از جمله سامانه سیب (بسته مراقبت سلامت) معاونت بهداشت را نیز فراهم خواهد کرد.
 با برنامه ریزی‌های انجام شده، که لازمه ی آن آپدیت کردن کد خدمات، کد دارو و تجهیزات و ..  و اماده سازی سیستم His و آموزش کارکنان است، با یاری خداوند متعال اجرای برنامه ، از اول خرداد ماه سال جاری آغاز خواهد شد.


آخرین اخبار

سی ام فروردین، روز علوم آزمایشگاهی مبارک باد

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403

روز ملی منابع انسانی مبارک

چهارشنبه 29 فروردين 1403

دیدار نوروزی تیم مدیریتی مرکز آموزشی درمانی شهید د ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی ROP

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی HBB (کمک به تنفس نوزاد در بدو ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی فرایندهای پرستاری با تاکید بر ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

برگزاری جلسه آموزشی ایکتر و مراقبت های تکاملی نوزا ...

يکشنبه 5 فروردين 1403

جلسه آموزشی sepsis و مراقبت کانگورویی kmc

يکشنبه 5 فروردين 1403

جلسه آموزشی شکم حاد در بارداری

يکشنبه 5 فروردين 1403

جلسه آموزشی تریاژ در بحران و مدیریت بحران در مراقب ...

يکشنبه 5 فروردين 1403